torsdag 6. september 2012

Traktor kake

Denne helgen fikk jeg mulighet 
til å lage en traktor kake for første gang.
Denne ble laget til Matheo sin 2 års dag


Denne kaken er kuttet ut av en liten sjokolade langpanne 
også satt sammen i lag med sjokolade krem i mellom.
Trukket i grønn mmf 


Jeg har nesten ikke brukt noe utstyr til å lage detaljene på kaka med.
Jeg har mest brukt hendene til å rulle og forme, 
og en tannpirker til å lage mønster og detaljer på dekkene.
Tall, bokstaver og stjernene er laget med utstikkere. 

Dekkene er laget av å først rulle en rul ball for så og presse den litt sammen 
og lage en liten grop med fingrene. 
Så har jeg laget en tykk "slange" av det svarte, 
som jeg har presset litt ned og lagt rundt det gule. 
De måtte tørke litt før jeg satt de ved siden kaken.

Håper dere liker kaken =)
- Kakemester harepus 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

a sweet message