tirsdag 26. juni 2012

Bryllupskake med gammelrosa detaljer



Denne kaken ble laget til 
et bryllup som ble holdt
på st hans


Denne kaken er sukkerbrød med 
hjemmelaget bringebær mousse 
som smakte veldig friskt å godt. 


Dette er den minste av kakene
alle kakene er laget ved å 
pipe (tegne mønster)
rett på kaken med royal icing  


Dette er den mellomste 
Her har jeg initialene til brudeparet 
Som jeg har laget for hånd og malt for hånd
 med spiselig gammelrosa farget pulver


Dette er den store kaken
Rundt alle kakene hadde jeg også 
bånd som jeg også håndmalte i gammelrosa farge


Alle fargene er like
selv om det ikke ser slik ut på 
bildene 
(er litt mørk på kjøkken) 


Alle rosene laget jeg for hånd
også malte dem, slik som de andre. 


De små hvite blomstene rundt 
laget jeg med en utstikker, så brukte jeg en "veiner" 
til å lage "mønster" i blomstene for å få
dem til å se litt mer levende ut. 
Som en siste touch satt jeg rosa kuler i. 


Her er hele kaken 

Hva syns dere? 

2 kommentarer:

  1. Nydelig kake! Elsker fargene

    SvarSlett
  2. Den var sååå flott! elsker blondemønsteret og herlig rosa fargen! :)

    SvarSlett

a sweet message